כדאי לדעת שירידה בשמיעה שאינה מטופלת היא לא 'רק' מטרד – היא עלולה להוביל לבידוד חברתי, ירידה בביטחון העצמי ואף להשפיע על הבריאות הפיזית והקוגניטיבית. מחקרים מצביעים על קשר בין אי-טיפול בבעיות שמיעה לבין סיכון גבוה יותר לדיכאון, להידרדרות קוגניטיבית בגיל המבוגר ואף לעלייה בסיכון לנפילות. סטטיסטיקות בינלאומיות מראות שכשליש מבני ה-65 ומעלה סובלים מירידה מסוימת בשמיעה, אך פחות ממחציתם מטפלים בכך באמצעות מכשירי שמיעה. בישראל, ישנם עשרות אלפי אנשים עם ירידה משמעותית בשמיעה – ולמרבה המזל, רבים מהם יכולים לשפר את מצבם בצורה ניכרת בעזרת הפתרונות הקיימים כיום. מסיבות אלו, חשוב לטפל בשמיעה בהקדם, והחדשות הטובות הן שהיום יש לכך פתרונות מצוינים.
היום, מכשירי שמיעה מתקדמים מציעים פתרון דיסקרטי ויעיל שיכול לשנות חיים. אחת החברות המובילות שמביאה את הבשורה הזו בישראל היא מדיק סאונד – חברה המתמחה במתן פתרונות שמיעה חדשניים בהתאמה אישית. מדיק סאונד מסייעת לאנשים בכל הגילאים לחזור ולשמוע היטב, ובכך משיבה להם את הביטחון ואת חדוות החיים.
בכתבה זו נכיר את מדיק סאונד ואת הגישה הייחודית שלה לשיקום השמיעה. נסקור את היתרונות של הטכנולוגיות החדשות במכשירי השמיעה, נשמע סיפורי מקרה של אנשים שחזרו לשמוע וליהנות מכל צליל, ונשתף גם כמה המלצות חשובות לשמירה על שמיעה טובה. אם אתם או אחד מיקיריכם מתמודדים עם ירידה בשמיעה, אל תחכו – הפתרון נמצא במרחק שיחת טלפון. צרו קשר עם מדיק סאונד בטלפון: 077-400-3197 והחזירו את הצלילים האהובים לחיים שלכם.
הכירו את מדיק סאונד
מדיק סאונד, שהוקמה בשנת 2013, היא אחת החברות הבולטות בישראל בתחום מכשירי השמיעה. מאז הקמתה, החברה שמה לה למטרה לשפר את איכות חייהם של אנשים עם לקויות שמיעה באמצעות פתרונות מתקדמים, נוחים ודיסקרטיים.
ההתמחות של מדיק סאונד היא בפיתוח ושיווק מכשירי שמיעה זעירים משולבי טכנולוגיות חדשניות, בהתאמה אישית לכל לקוח. מאחורי החברה עומד סיפור אישי מעורר השראה: מייסד מדיק סאונד, יוסף, סבל בעצמו מבעיות שמיעה מילדות. ההתמודדות שלו עם אתגרי השמיעה הובילה אותו להקים חברה שמטרתה לספק לאחרים את מה שהוא עצמו היה זקוק לו – מכשירי שמיעה מתקדמים שאפשר לשכוח שהם באוזניים, המאפשרים חיים מלאים ללא מגבלות.
החזון של מדיק סאונד הוא לאפשר לכל אדם, בכל גיל, ליהנות משמיעה מיטבית ומחיים עשירים בקול ובצליל. החברה עובדת בשיתוף עם מיטב יצרני מכשירי השמיעה בעולם ומביאה לארץ את הפתרונות המתקדמים ביותר מהמותגים המובילים (כגון Oticon, Starkey, New Sound, Sonic ועוד). כך, לקוחותיה נהנים ממבחר רחב של אפשרויות ובחירה במכשיר המתאים להם ביותר.
מדיק סאונד מעניקה מענה לבעלי לקויות שמיעה בכל הגילאים – מילדים צעירים ועד קשישים – מתוך הבנה שלכל קבוצת גיל יש צרכים ייחודיים. עבור ילדים, למשל, התאמת המכשיר הנכון יכולה להיות קריטית להתפתחות השפה והתקשורת, בעוד שלמבוגרים חשובה במיוחד הדיסקרטיות ונוחות השימוש. המומחים של מדיק סאונד מיומנים בהתאמת הפתרון הנכון לכל גיל, כך שכל לקוח בכל שלב בחיים יכול ליהנות משמיעה מיטבית.
בזכות השילוב בין חדשנות טכנולוגית לשירות אישי מסור, מדיק סאונד ביססה את מעמדה ככתובת אמינה לכל מי שזקוק לפתרון לירידה בשמיעה. החברה מקפידה על איכות ללא פשרות – הן במכשור עצמו והן בחוויית השירות – מתוך הבנה ששיקום השמיעה הוא תהליך אישי הדורש ליווי ותמיכה. מדיק סאונד מעסיקה צוות מיומן של קלינאי תקשורת ואודיולוגים מנוסים, כך שכל לקוח זוכה לייעוץ מקצועי ולהתאמה מדויקת לצרכיו.
טכנולוגיה מתקדמת לשמיעה טבעית
הטכנולוגיה של מכשירי השמיעה התפתחה בצורה דרמטית בעשור האחרון, ומדיק סאונד מביאה ללקוחותיה את המיטב שבמיטב. ראשית, המכשירים עצמם הפכו זעירים ודיסקרטיים במיוחד. רבים מהדגמים שמדיק סאונד מציעה כמעט בלתי נראים – בין אם הם יושבים עמוק בתוך תעלת האוזן או מוסתרים מאחורי האוזן. מי שחשש בעבר מהנראות של מכשיר השמיעה יכול היום להיות רגוע: אף אחד כמעט לא ישים לב שאתם מרכיבים מכשיר, ואתם תוכלו ליהנות מכל היתרונות בלי כל מבוכה.
שנית, מכשירי השמיעה המודרניים מצוידים בשבבים חכמים ובאלגוריתמים של בינה מלאכותית (AI) המנתחים את הסביבה הקולית בזמן אמת ומתאימים את ההגברה בצורה אוטומטית. משמעות הדבר היא שהמכשיר 'חושב' ומבין היכן אתם נמצאים: אם אתם במסעדה רועשת – הוא יפחית רעשי רקע וידגיש את הדיבור של בני שיחתכם; ואם אתם בבית בסביבה שקטה – הוא יגביר צלילים עדינים (כמו ציוץ ציפורים או דפיקה בדלת) כדי שלא תפספסו דבר. הטכנולוגיה המתקדמת הזו מאפשרת שמיעה טבעית ונוחה יותר, מבלי שהמשתמש יצטרך לכוונן דבר בעצמו.
בנוסף, רבים ממכשירי השמיעה אצל מדיק סאונד כוללים מיקרופונים כיווניים המסייעים להתמקד בקולות החשובים לכם. למשל, במהלך שיחה עם אדם מולכם, המיקרופון הכיווני יתמקד בקול שלו ויצמצם רעשים סביבתיים שמסיחים את הדעת. כך מתקבלת הבנה טובה יותר של דיבור אפילו בסביבה מאתגרת.
פיצ'ר טכנולוגי משמעותי נוסף הוא האפשרות לחיבוריות. מכשירי השמיעה המתקדמים יכולים להתחבר ישירות לסמארטפון, למחשב או למערכת סטריאו ביתית באמצעות Bluetooth. זה אומר שתוכלו לשמוע שיחות טלפון, מוזיקה וסאונד מסרטים וטלוויזיה ישירות במכשירי השמיעה, כאילו שאתם משתמשים באוזניות אלחוטיות. החיבוריות הזו אינה רק נוחות – היא מאפשרת לכם להשתלב בעולם הדיגיטלי בלי מגבלות וליהנות מצליל ברור ואיכותי בכל מדיה.
ולבסוף, חשוב לציין את העמידות והאמינות של המכשירים. דגמים רבים מגיעים עם עמידות למים ולאבק, כך שתוכלו להמשיך בשגרת חייכם הפעילה ללא דאגה. המכשירים בנויים מחומרים איכותיים שמבטיחים פעילות תקינה לאורך שנים. כל מכשיר עובר בדיקות קפדניות ומכוונן באופן פרטני למשתמש, כך שהתוצאה היא פתרון אמין המותאם במדויק עבורכם.
הודות לכל אותן התכונות הטכנולוגיות, משתמשי מדיק סאונד מדווחים שהם יכולים לשמוע באופן ברור וטבעי, עם פחות מאמץ. למעשה, סקרים בינלאומיים מראים כי למעלה משני שלישים ממשתמשי מכשירי שמיעה חשים שיפור ניכר באיכות חייהם הכללית הודות לשימוש במכשיר שמיעה. גם בסיטואציות שבעבר היו מאתגרות מאוד – כמו אירועים חברתיים רועשים או ישיבות עבודה מרובות משתתפים – המכשירים המתקדמים מאפשרים הבנת דיבור ושמיעה חדה. הטכנולוגיה למעשה "מתאימה את עצמה" אליכם, כדי שאתם תוכלו להתרכז בחיים עצמם ובלתקשר עם הסובבים, במקום להתאמץ לשמוע.
התאמה אישית וליווי מקצועי
מכשיר השמיעה הטוב ביותר הוא כזה שמותאם בדיוק לכם – וכאן נכנסת לתמונה הגישה האישית של מדיק סאונד. התהליך מתחיל בהיכרות מעמיקה עם כל מטופל: מבוצעת בדיקת שמיעה מקצועית ומקיפה על-ידי צוות מומחה, כדי למפות את רמת השמיעה שלכם בכל תדר ואת האתגרים הספציפיים שאתם חווים. במקביל, המומחים שואלים שאלות ומנסים להבין את אורח החיים שלכם: האם רוב היום אתם בסביבה משרדית ושקטה, או שאולי אתם מרבים לבלות באירועים חברתיים? האם חשוב לכם שהמכשיר יהיה בלתי נראה, או שאתם מעדיפים נוחות תפעול מעל לכל? כל פרט כזה מסייע בהתאמת פתרון מדויק יותר עבורכם.
לאחר שלב האבחון, מומחי מדיק סאונד ממליצים על מכשיר או מספר אפשרויות שעשויות להתאים. הבחירה נעשית בשיתוף איתכם, תוך הסבר ברור של היתרונות של כל דגם והדגמה שלו. כשהחלטתם על מכשיר, מתחיל שלב ההתאמה האישית: המכשיר מכויל בדיוק לפי תוצאות בדיקת השמיעה שלכם, ומותאם פיזית לאוזניכם כך שישב בנוחות מירבית.
חשוב להבין שההתאמה לא מסתיימת ביום קבלת המכשיר. למעשה, זהו רק הצעד הראשון. מדיק סאונד מלווה את לקוחותיה לאורך כל תהליך ההסתגלות למכשיר. בשבועות הראשונים ייתכנו כיוונונים עדינים נוספים, בהתאם למשוב שאתם נותנים: ייתכן שתרצו להגביר מעט קולות דיבור, או להנמיך תדרים מסוימים שמפריעים – הצוות זמין לבצע התאמות אלו, כדי להגיע לכוונון אופטימלי.
בנוסף, החברה מספקת תמיכה שוטפת ושירות תיקונים מהיר במקרה הצורך. אם נתקלתם בתקלה או בעיה טכנית, אתם יודעים שיש לכם למי לפנות – והמענה הוא מהיר ומקצועי. לקוחות מדיק סאונד מדווחים שהתחושה היא שיש "אבא ואמא" למכשיר: יש אוזן קשבת לכל שאלה, הכוונה סבלנית בכל שלב, ותחושה שבאמת אכפת למומחים מההצלחה שלכם לחזור ולשמוע היטב.
הליווי הצמוד הזה עושה הבדל גדול. עבור מי שמתנסה לראשונה במכשיר שמיעה, התמיכה האישית מעניקה ביטחון ותחושת רוגע. אתם לא לבד בתהליך – בכל אתגר קטן, תמיד יש עם מי להתייעץ. כתוצאה מכך, תהליך ההסתגלות למכשיר הופך להרבה יותר קל וחיובי. אנשים רבים שבתחילה חששו "איך אתרגל לזה?" הופתעו לטובה מכמה טבעי זה הרגיש בסיוע וההכוונה של צוות מדיק סאונד.
במדיק סאונד לא משאירים אתכם לבד לאחר הרכישה. המטרה היא שתהפכו למשתמשים מרוצים שיודעים לנצל את מלוא הפוטנציאל של המכשור, ושבאמת תחוו שיפור משמעותי באיכות החיים בזכותו.
סיפורי הצלחה מרגשים
אנשים שונים פונים למדיק סאונד עם אתגרי שמיעה מגוונים – אך לכולם מכנה משותף: הרצון לחזור ולשמוע היטב בלי מגבלות. הנה כמה סיפורים של לקוחות שחוו שינוי דרמטי בזכות הפתרונות של מדיק סאונד:
רונית, 72 – חוזרת לשמוע את המשפחה
רונית, בת 72, סבלה בשנים האחרונות מירידה הדרגתית בשמיעה. היא מצאה את עצמה נאבקת לעקוב אחר שיחות המשפחה, ובמפגשים עם הנכדים הרגישה לעיתים קרובות שנותקה ממה שקורה סביבה. לאחר הפצרות מצד ילדיה, רונית פנתה למדיק סאונד לייעוץ. צוות המומחים אבחן אצלה ירידה משמעותית בשמיעה, בעיקר בתדרים הגבוהים, והמליץ על מכשירי שמיעה זעירים שהותאמו במיוחד עבורה. זמן קצר לאחר שהחלה להשתמש במכשירים, רונית מספרת שהיא "חזרה לחיים": היא שומעת בבירור את קולות נכדיה, משתתפת שוב בשיחות המשפחתיות וצוחקת מהבדיחות, ולא מרגישה עוד בצד. מבחינתה, מכשירי השמיעה החדשים לא רק שהחזירו לה את הצלילים – הם החזירו לה את הקשר למשפחה ואת תחושת השמחה והביטחון.
נועם, בן 8 – מדביק פערים בלימודים
נועם היה בן 8 כשהוריו החלו לשים לב שהוא לא תמיד מגיב לקריאותיהם מהחדר הסמוך, ומתקשה לעקוב אחרי הוראות בכיתה. המורה דיווחה שנועם שואל "מה?" לעיתים תכופות ואינו משתתף בשיעורים כמו בעבר. בדיקת שמיעה גילתה שלנועם יש ירידה בשמיעה, ככל הנראה כתוצאה מדלקות אוזניים חוזרות בילדות המוקדמת. הוריו של נועם הגיעו למדיק סאונד מודאגים, אך צוות המומחים הרגיע אותם והסביר שבגיל צעיר אפשר לצמצם את הפער במהירות. הותאמו לנועם מכשירי שמיעה זעירים המיועדים לילדים – נוחים לענידה, חזקים ועמידים, ואפילו בצבע שבחר בעצמו. בתוך שבועות ספורים דיווחה המורה על שינוי משמעותי: נועם מקשיב ומבין את הנאמר בכיתה, משתתף יותר ומשגשג בלימודים. הוריו סיפרו שהוא חזר להיות ילד סקרן ועליז, שמרגיש שווה בין שווים עם חבריו. עבור נועם, מכשירי השמיעה החדשים לא רק ששיפרו את השמיעה – הם נתנו לו הזדמנות מלאה להצליח ולהתפתח כמו כל ילד בן גילו.
דני, 45 – ביטחון בקריירה ובחיים
דני, בן 45, מנהל צוות בחברת היי-טק, הבחין כי בשנים האחרונות הוא מפספס מילים במהלך ישיבות ומתקשה לעקוב אחרי שיחות במסדרון. החשש שלא ישמע מידע חשוב בעבודה הלחיץ אותו, והוא הרגיש שביטחונו העצמי מתחיל להתערער. עמית לעבודה המליץ לו לפנות למדיק סאונד. בבדיקת השמיעה התברר שלדני יש ירידה בשמיעה באוזן ימין – מצב לא נדיר גם בגילאים צעירים. מדיק סאונד התאימו לו מכשיר שמיעה זעיר ומתקדם, הכולל מיקרופון כיווני להפחתת רעשי רקע במשרד. בתוך זמן קצר, דיווח דני על שינוי דרמטי: "אני שומע כל מילה, אפילו בחדר ישיבות מלא אנשים, והביטחון העצמי שלי חזר לעצמו." עמיתיו שמו לב שהוא שוב משתתף פעיל בדיונים, תורם רעיונות ומפגין ביטחון. עבור דני, מכשיר השמיעה הפך מעזר רפואי טכני להשקעה אמיתית בקריירה ובאיכות החיים שלו.
סיפורים אלו הם רק שלושה מבין רבים. מדיק סאונד גאה ללוות אינספור לקוחות במסע לשמיעה טובה יותר, ורואה בכל סיפור הצלחה כזה שותפות לדרך חדשה. גם אתם יכולים לחולל שינוי דומה בחייכם – אין סיבה לוותר על צלילי החיים. כדי להתחיל פרק חדש של שמיעה צלולה, התקשרו למדיק סאונד כבר היום בטלפון 077-400-3197 ותאמו פגישת ייעוץ אישית.
המלצות לשמירה על השמיעה ואיכות החיים
-
אל תתעלמו מירידה בשמיעה: אם אתם מבחינים בסימנים ראשונים של ירידה בשמיעה – כמו הגברת ווליום הטלוויזיה, קושי להבין דיבור כשיש רעש רקע, או צלצולים באוזניים – אל תדחו את הטיפול. פנו לבדיקת שמיעה מקצועית בהקדם. גילוי מוקדם והתאמת פתרון בזמן יכולים למנוע החמרה משמעותית בהמשך ולשפר מהר יותר את איכות החיים.
-
אל תתביישו לבקש עזרה מקצועית: אובדן שמיעה הוא תופעה נפוצה, במיוחד בגיל המבוגר, ואין סיבה לחוש מבוכה או סטיגמה. פנייה למומחה שמיעה ובירור לגבי אפשרויות טיפול מראה על אחריות לבריאותכם ולרווחתכם. זכרו שמכשירי השמיעה של היום זעירים וכמעט בלתי נראים, כך שאפילו מההיבט האסתטי אין סיבה לדאגה. ככל שתקדימו לטפל בבעיה, כך תחוו מהר יותר את השיפור באיכות החיים.
-
השתמשו במכשיר השמיעה בהתמדה: אם כבר רכשתם מכשיר שמיעה, הקפידו להשתמש בו באופן קבוע במשך היום (אלא אם קיבלתם הנחיות אחרות מאיש המקצוע). שימוש יומיומי ועקבי מאפשר למוח להסתגל לצלילים החדשים ומסייע לכם להפיק את המירב מהטכנולוגיה. ככל שתענדו את המכשיר יותר, כך תרגישו איתו בנוח ובטבעיות.
-
שתפו את הקרובים אליכם: תקשורת פתוחה עם בני משפחה וחברים יכולה לעזור מאוד. הסבירו לסובבים אתכם על מצב השמיעה שלכם ועל כך שהתחלתם להשתמש במכשיר שמיעה. בקשו מהם לדבר ברור, ואולי למשוך את תשומת לבכם לפני שהם פונים אליכם בשיחה. רוב האנשים ישמחו לסייע אם יבינו מה הצרכים שלכם. תמיכה מהסביבה תקל עליכם את ההסתגלות ותסיר תחושות מבוכה.
-
שמרו על תחזוקת המכשיר: מכשיר השמיעה הוא אביזר אלקטרוני עדין, וכדאי להקדיש כמה דקות לתחזוקתו. נקו את המכשיר באופן סדיר על פי הנחיות היצרן (כגון הסרת שעווה והחלפת מסננים) וודאו שהסוללה טעונה או שהחלפתם סוללה חדשה בעת הצורך. מכשיר מתוחזק פועל טוב יותר ולמשך זמן רב יותר. זכרו שגם לאחר הרכישה, צוות מדיק סאונד עומד לרשותכם כדי לסייע בכל שאלה או בעיה טכנית.
-
הגנו על האוזניים מרעש חזק: גם אם אתם משתמשים במכשיר שמיעה, חשוב לשמור על מה שנותר משמיעתכם הטבעית. הימנעו מחשיפה ממושכת לרעשים חזקים מאוד. לדוגמה, באירועים עם מוזיקה בווליום גבוה או בעת שימוש בכלים רועשים, השתמשו באטמי אוזניים להגנה. מניעת נזק נוסף לשמיעה תבטיח שהמצב לא יחמיר ותאפשר למכשיר השמיעה להעניק לכם מענה אפקטיבי יותר.
-
הקפידו על מעקב ובדיקות תקופתיות: לאחר שקיבלתם מכשיר שמיעה, חשוב להגיע לביקורות תקופתיות אצל קלינאי התקשורת או האודיולוג. במסגרת הביקורת ניתן לבדוק את מצב השמיעה העדכני ולוודא שהמכשיר מכוון בצורה אופטימלית. אם חלו שינויים בשמיעה שלכם, ייתכן שיידרש כוונון מחדש של המכשיר או התאמת תוכניות שמע. מעקב רציף יבטיח שאתם תמיד נהנים מהשמיעה הטובה ביותר שאפשר.
ראיון אישי עם איתי, מנכ"ל חברת מדיק סאונד
בכתבת התדמית הקודמת הכרנו את מדיק סאונד – חברה מובילה בתחום השיקום השמיעתי בישראל, המציעה מכשירי שמיעה מתקדמים ושירות אישי עד בית הלקוח כעת, אנו ממשיכים אל מאחורי הקלעים של הסיפור האנושי. ישבנו לשיחה פתוחה עם איתי, מנכ"ל מדיק סאונד, כדי לשמוע על הסיפור שמאחורי הקמת החברה, המניעים האישיים שלו, הערכים שמובילים אותו, הרגעים המרגשים עם הלקוחות והחזון שלו לעתיד. התוצאה היא ראיון מרגש ומעורר השראה, שמציג את הלב הפועם מאחורי הטכנולוגיה.
מראיין: איתי, ספר לנו קצת על הסיפור האישי שמאחורי הקמת מדיק סאונד. מה הוביל אותך ולמה דווקא בתחום השיקום השמיעתי?
איתי: למעשה, מדיק סאונד נולדה מתוך סיפור אישי מאוד קרוב ללבי. אבי, יוסף, סבל מירידה בשמיעה מגיל צעיר. כילד ראיתי מקרוב איך אובדן שמיעה השפיע עליו – כיצד הוא התקשה לתקשר בסביבה רועשת, כמה מתסכל היה לו להרגיש לפעמים מחוץ לשיחה. אני זוכר רגעים שבהם הוא חזר הביתה עצוב כי לא הצליח להשתתף בשיחה משפחתית סביב השולחן. החוויות האלה נחרטו בי עמוקות. כשהתבגרתי, הבנתי שיש לי הזדמנות לעשות שינוי. הרגשתי שליחות להפוך את העולם של אנשים עם לקות שמיעה לטוב ונגיש יותר. לכן הקמנו את מדיק סאונד – מתוך אותו כאב אישי שהפכנו לחזון. רצינו לספק פתרונות שמיעה מתקדמים, נוחים וכמעט בלתי נראים, כדי שאף אחד לא יצטרך לחוות את התחושות שאבי חווה. מבחינתי זו לא רק חברה, זו הגשמת חלום שמבוסס על הצורך להחזיר לאנשים את הצלילים לחיים בצורה מכובדת וטבעית.
מראיין: מעבר לסיפור האישי, מהם הערכים והמניעים האישיים שמובילים אותך בניהול החברה ביום־יום?
איתי: ערך הליבה הראשון במדיק סאונד הוא אמפתיה. אני קם כל בוקר מתוך תחושת הזדהות עמוקה עם הלקוחות שלנו. רבים מהם מגיעים אלינו אחרי תקופה של תסכול, בדידות או חוסר אונים בגלל הירידה בשמיעה. אני זוכר את התחושה הזו מביתי שלי, ולכן חשוב לי שכל אדם שמגיע אלינו ירגיש שמבינים אותו. הערך השני הוא מקצועיות בענווה. אנחנו משלבים טכנולוגיה מהמתקדמות בעולם, אך תמיד זוכרים שמאחורי כל מכשיר שמיעה יש אדם עם סיפור חיים ייחודי. לכן, אנו משקיעים בהתאמה אישית קפדנית של המכשירים לצרכים ולאורח החיים של כל לקוח ולקוחה. למשל, אם מגיע אלינו מישהו שמאוד אוהב מוזיקה או אדם שמרבה בשיחות וידאו עם הנכדים – נתאים עבורו מכשיר עם הטכנולוגיה והכיוונונים המתאימים כדי שיוכל ליהנות מהדברים החשובים לו. בנוסף, ערכי אמון ושקיפות מנחים אותי מאוד; אני מאמין בכנות מול הלקוחות, בהסברים ברורים, ובבניית מערכת יחסים ארוכת טווח. בסוף, המניע הגדול ביותר שלי הוא הידיעה שכל מכשיר שמיעה שאנחנו מתאימים הוא עולם ומלואו עבור מישהו – הוא מחזיר לו את היכולת לשמוע צחוק של נכד, לשמוע מוזיקה אהובה, או סתם את ציוץ הציפורים בבוקר. הידיעה הזו נותנת לי כוח ואנרגיה להשקיע את כל כולי בעבודה הזו.
מראיין: מדיק סאונד ידועה בגישה השירותית הייחודית שלה. מהם השירותים שאתם מציעים ומה היתרונות שהלקוחות שלכם נהנים מהם?
איתי: זו נקודה חשובה. אחד הדברים שהכי שמחתי ליישם במדיק סאונד הוא שירות עד הבית. לא פעם פגשתי אנשים עם לקות שמיעה שהתקשו או התביישו לצאת מהבית למכון שמיעה. אז במקום לצפות מהם לבוא אלינו – אנחנו באים אליהם. אנחנו מגיעים לבית הלקוח לבדיקת שמיעה וייעוץ, בסביבה הנוחה שלו כשאדם יושב בסלון שלו, רגוע ובטוח, הוא משתף יותר בחוויות וברצונות, וכך אנחנו יכולים להתאים לו פתרון מיטבי. מעבר לכך, אנחנו מציעים מגוון עצום של מכשירי שמיעה ממיטב החברות בעולם – Oticon, Starkey, Sonic ועוד – כי אין מכשיר אחד שמתאים לכולם. לכל אחד יש את הירידה הייחודית לו, את סגנון החיים שלו, ואת ההעדפות האישיות, ולכן אנו מחזיקים מגוון דגמים: מכשירים זעירים ובלתי נראים כמעט, מכשירים עם קישוריות Bluetooth לסמארטפון ולטלוויזיה, ואפילו מכשירים שעמידים במים לשחיינים או לאנשים שאוהבים לטייל בכל מזג אוויר. עוד שירות חשוב הוא ליווי צמוד לאורך הדרך – אנחנו לא "מוכרים ומשאירים אותך לבד". מהרגע הראשון הלקוח מלווה על־ידי צוות המומחים שלנו, שיש להם ניסיון של עשרות שנים בתחום. אנו מדריכים כיצד להשתמש במכשיר, מבצעים כיוונונים עדינים לפי הצורך, ותמיד זמינים לכל שאלה או בעיה שעולה. לקוח יודע שהוא לא לבד במסע הזה, ושיש אוזן קשבת (תרתי משמע) לכל צורך. היתרון עבור הלקוחות הוא שהם מקבלים חבילה שלמה: גם מוצר איכותי ברמה עולמית, גם התאמה אישית ושירות מקצועי צמוד, וגם נוחות מירבית בתהליך – עד הבית ובחיוך. כשלקוח שלנו אומר לנו שהחוויה הייתה קלה ונעימה יותר ממה שחשב, אני יודע שעשינו עבודה טובה.
מראיין: יש לך דוגמה לחוויה משמעותית או רגע מרגש במיוחד שחווית עם לקוח, רגע שממחיש את החיבור האנושי בעבודה שלך?
איתי: יש לא מעט רגעים כאלה, אבל אחד במיוחד חרוט בזיכרוני. לפני כמה חודשים פגשתי לקוחה, אם מבוגרת, שהילדים שלה התעקשו עבורה על פתרון שמיעה כי הרגישו שהיא הולכת ומתרחקת מהם בשנים האחרונות. אותה גברת הייתה מאוד סקפטית ועברה כבר כמה ניסיונות כושלים עם מכשירי שמיעה בעבר. בסבלנות רבה ביצענו אצלה בבית את הבדיקות, התאמנו לה מכשיר זעיר ומתקדם, וישבתי לידה כשהפעילה אותו בפעם הראשונה. ברגע שהיא התחילה לשמוע, היא פשוט פרצה בבכי – של שמחה. היא שמעה פתאום את הקול שלי ברור, ואז את הקול של הבת שלה שעמדה במסדרון. הבת נכנסה לחדר ודיברה איתה, והגברת חיבקה אותה חזק ואמרה: "אני שומעת אותך, ילדה שלי". זה היה רגע שלא השאיר עין יבשה. כמה שבועות אחר כך, אותה בת, שרית, התקשרה אלי נרגשת ואמרה לי: "מאז שאימא שלי התחילה להשתמש במכשיר, חל שינוי עצום בתקשורת ובאיכות החיים שלה". זו בדיוק הסיבה שאני עושה את מה שאני עושה. ברגעים כאלה אני מרגיש סיפוק אדיר וענווה – לדעת שהייתה לי הזכות לגעת בחיים של משפחה, לחבר ביניהם מחדש באמצעות השמיעה. רגע מרגש אחר היה עם לקוחה בשם ירדנה, שסבלה שנים מירידה בשמיעה ולא מצאה מכשיר שהתאים לה. אחרי שהתאמנו לה פתרון אצלנו, היא אמרה לי בהתרגשות: "סוף סוף מצאתי מכשיר שמיעה שעונה על כל הציפיות שלי". כשהיא אמרה את זה ראיתי בעיניים שלה שחזר לה ניצוץ של חיים. הרגעים האלה ממלאים אותי בהשראה. הם מזכירים לי שבסופו של יום, העבודה שלנו היא על אנשים, רגשות וקשרים אנושיים, לא רק על טכנולוגיה.
מראיין: הדרך להקים ולהוביל חברה בתחום הרפואי-טכנולוגי ודאי רצופה גם באתגרים. אילו אתגרים אישיים או עסקיים ניצבו בפניך במסע הזה, ואיך התמודדת איתם?
איתי: נכון, היו לא מעט אתגרים לאורך הדרך. בהתחלה, אחד האתגרים הגדולים היה אמון. כשיצאנו לדרך עם הרעיון של שירות עד הבית ומכשירי שמיעה זעירים, אנשים הרימו גבה. בתחום מכשירי השמיעה יש לא מעט ספקנות וחשדנות, במיוחד כי לקוחות רבים נפגעו בעבר מניסיון לא מוצלח או מחוסר התאמה נכונה. אני זוכר את הימים הראשונים, שהיו לא קלים: היינו צריכים לשכנע אנשים לנסות אותנו, להאמין שאפשר לקבל שירות מצוין גם בצורה שונה מהמקובל. זה דרש הרבה סבלנות והתמדה. במקום לפרסם הבטחות גרנדיוזיות, הלכנו צעד-צעד, כל לקוח מרוצה הביא להפניית לקוח נוסף, וכך בנינו בהדרגה מוניטין של אמינות. אתגר אישי שהיה לי, הוא ללמוד להקשיב באמת. בתור מי שמוביל חברה, לפעמים קל להיסחף אחרי מספרים, טכנולוגיות, אסטרטגיות עסקיות… אבל בתחום שלנו, זה קריטי לעצור ולהקשיב – גם לצוות שלי וגם ללקוחות. למדתי שהלקוחות שלנו מעניקים לנו את מפת הדרכים הטובה ביותר אם רק מקשיבים לסיפורים שלהם, לחששות, למה שהם רוצים להשיג. כשהבנתי את זה לעומק, השינוי היה עצום: שיפרנו תהליכים, שדרגנו מוצרים והתאמנו את השירות שלנו בהתאם לפידבק שקיבלנו. אתגר עסקי נוסף היה כמובן להישאר בחזית הטכנולוגיה. הטכנולוגיה מתפתחת במהירות – היום יש בינה מלאכותית במכשירי שמיעה שיכולה לסנן רעשים ולשפר דיבור חלש באופן חכם, יש אפשרות לשלוט במכשירים דרך אפליקציה בטלפון, ועוד חידושים מדהימים. האתגר הוא לסנן מה באמת יעיל ומה רק "גימיק", ולהטמיע את מה שטוב בצורה שתהיה ידידותית למשתמש. התמודדנו עם זה באמצעות למידה מתמדת, שיתוף פעולה עם יצרנים מובילים בעולם, והכשרות לצוות שלנו על החידושים האחרונים. בשורה התחתונה, כל אתגר בדרך חיזק אותנו. הוא הכריח אותנו לחדד את היכולות שלנו, להיות יצירתיים, ולעולם לא לשכוח למה התחלנו – כדי לעזור לאנשים לשמוע ולהרגיש שוב חלק מהעולם שסביבם.
מראיין: איך כל החוויות והרגעים האלה מתקשרים בעיניך לתחום השיקום השמיעתי? מה המשמעות הרחבה יותר של העשייה שלכם?
איתי: עבורי, שיקום שמיעתי הוא הרבה מעבר לפן הרפואי או הטכני. כל חוויה שעברתי – מהמאבקים האישיים של אבי, דרך הלקוחה שבכתה מאושר כששמעה את הבת שלה, ועד לאתגרים העסקיים – חיזקו בי את ההבנה שבעצם אנחנו עוסקים בהשבת הקול והחיים לאנשים. כשאדם מאבד שמיעה, הוא לא רק מפסיק לשמוע צלילים; הוא לעיתים מאבד חיבור לאנשים שסביבו, לביטחון העצמי שלו, לעצמאות. התחושה שלי היא שכל התאמת מכשיר שמיעה מוצלחת היא כמו "להדליק את האור" בחזרה בחייו של מישהו. שמעתי לקוחות מתארים את זה כאילו שיקום שמיעתי החזיר להם צבעים לחיים שהפכו אפורים, או כמו לקבל חזרה חלק מהזהות שאבדה. החוויה הזו – לראות אדם שעובר משקט לביטחון, מלבדיות להשתתפות – זה לב העניין. ולכן אני מקפיד שהגישה שלנו במדיק סאונד תהיה הוליסטית: לא רק להתאים מכשיר ולכוון אותו, אלא ממש ללוות את האדם במסע השיקום. לוודא שהוא מסתגל, שהוא מרגיש בנוח, שהוא יודע שאנחנו פה עבורו. בעיניי, השיקום השמיעתי הוא שילוב של טכנולוגיה, רפואה ונשמה. אנחנו מחברים את שלושת המרכיבים האלו בכל יום מחדש. כל סיפור הצלחה קטן כזה של לקוח – מחזק אצלי את תחושת השליחות. זה מזכיר לי שכל מאמץ שאנחנו עושים שווה את זה, כי התוצאה היא חיים עם יותר שמחה, קשר ומשמעות עבור הלקוחות.
מראיין: בוא נדבר על העתיד. מה החזון שלך לעתיד מדיק סאונד? לאן היית רוצה עוד להגיע או לקחת את החברה בשנים הבאות?
איתי: יש לי חלום לראות עולם שבו אנשים לא חוששים או מתביישים בהתמודדות עם ירידה בשמיעה, ועבורי מדיק סאונד היא כלי להגשמת החלום הזה. מבחינת חזון לעתיד החברה, אני רואה כמה כיוונים מרגשים. ראשית, הרחבת המודעות: להמשיך לפעול כדי שאנשים יבינו שירידה בשמיעה היא דבר נפוץ וטבעי, ושיש פתרונות נהדרים בשוק. הלוואי שאנשים ירגישו נוח לפנות לעזרה מוקדם, במקום לסבול שנים בשקט. אנחנו נשאף לערוך יותר כנסי הסברה, שיתופי פעולה עם קופות ובתי חולים, ואפילו ימי בדיקות שמיעה בקהילה – כדי להגיע לאנשים שזקוקים לנו לפני שהם מתנתקים מהסביבה. שנית, חדשנות מתמדת: אני רואה את מדיק סאונד ממשיכה להביא לישראל את המכשור החדיש ביותר בעולם. טכנולוגיות כמו התאמה אוטומטית של המכשיר לסביבה באמצעות AI, מכשירי שמיעה שנטענים ללא סוללות מתחלפות, ואפילו שילוב של מכשירי שמיעה עם אביזרי IoT חכמים – כל אלה כבר באופק. אנחנו נהיה שם כדי לוודא שהלקוחות שלנו נהנים מהטוב ביותר, אבל בצורה פשוטה ונגישה. חלק מהחזון שלי הוא גם לשפר עוד את חוויית השירות – אולי באמצעות אפליקציה ייעודית של מדיק סאונד, שתאפשר מעקב, קבלת תמיכה מרחוק, עדכוני תוכנה למכשיר וכדומה, בלי שהלקוח יצטרך לצאת מהבית. ולבסוף, שמירה על הלב שלנו גם כשתהיה צמיחה. אני מקווה שבעתיד נגיע לעוד ערים ויישובים, נציע את השירות שלנו ליותר ויותר אנשים, אבל תמיד נמשיך בהתאמה האישית, ביחס החם ובתחושה המשפחתית. החזון הוא לגדול בכמות, מבלי לוותר על האיכות האנושית. אם אצליח להביט עשר שנים קדימה ולראות אלפי אנשים ששומעים טוב יותר בזכותנו, וצוות שגדל אך פועל באותה תשוקה וחמלה – אדע שהחזון התממש.
מראיין: ולסיום, מה המסר שתרצה להעביר לאדם שקורא את הריאיון הזה ומתמודד עם ירידה בשמיעה, או אולי מהסס לפנות לעזרה?
איתי: קודם כל, הייתי אומר לו: אתה לא לבד. ירידה בשמיעה היא דבר שכיח, במיוחד בגיל מבוגר, אבל היא יכולה לקרות בכל שלב בחיים – וזה בסדר. אין שום סיבה לחיות בבדידות או לוותר על הצלילים שאתה אוהב בגלל חשש או בושה. הטכנולוגיה כיום התקדמה מאוד, ויש פתרונות לכל כך הרבה מצבים. פנייה לעזרה מקצועית יכולה ממש לשנות חיים. שמע, לא מזמן הגיע אליי אדון כבן 60, שאמר לי: "התביישתי להודות שאני לא שומע טוב. דחיתי את זה שנים, והתרגלתי לחיות בצל של עצמי." הוא יצא מהמפגש איתנו עם מכשיר כמעט בלתי נראה, ודמעות בעיניים מרוב התרגשות. אין מילים לתאר כמה רגע כזה שווה הכול. אז המסר שלי הוא: אל תחכו. אם אתם מרגישים ירידה בשמיעה, תעשו צעד. תבדקו את העניין, תשאלו שאלות. זה לא מחייב כלום – רק לדעת. במדיק סאונד אנחנו תמיד שמחים לייעץ ולעזור, אפילו בשיחת טלפון ידידותית. אפשר להתקשר אלינו ל-077-400-3197 או לבקר באתר שלנו medicsound.co.il ולקבל מידע וייעוץ. מה שחשוב הוא שתדעו שמגיע לכם לשמוע את החיים במלוא העוצמה והצבע שלהם. אני מזמין כל מי שמתלבט, פשוט לפנות – בין אם אלינו או לכל גורם מקצועי אחר – העיקר שלא לוותר. החיים יפים מדי בשביל לפספס אותם בגלל בעיית שמיעה. יש פתרונות, ויש אנשים שאכפת להם שרוצים לעזור. אנחנו כאן בשבילכם, בלב פתוח ובאוזן קשבת. שתשמעו רק טוב!
לסיכום
השמיעה מחברת אותנו אל העולם – לקולות האנשים היקרים לנו, למוזיקה, לקולות הטבע ולצלילי היומיום. כאשר השמיעה נחלשת, אנו עלולים להרגיש שהעולם נסגר בפנינו. אבל היום, בזכות ההתפתחויות הטכנולוגיות, ברור שאין סיבה לוותר על היכולת היקרה הזו. כפי שראינו, באמצעות מכשירי שמיעה מתקדמים ובליווי הנכון, אפשר לשמוע את החיים מחדש ולשפר באופן דרמטי את איכות החיים.
מדיק סאונד ניצבת בחזית מהפכת השיקום השמיעתי, ומציעה שילוב ייחודי של טכנולוגיה פורצת דרך עם יחס אישי וחם. החברה סייעה כבר לאלפי אנשים לחזור ולשמוע, והיא תשמח לעזור גם לכם. בין אם מדובר בפתרון עבורכם, עבור הורה מבוגר או עבור ילד, הצוות של מדיק סאונד ילווה אתכם עד להשגת תוצאה מיטבית ושביעות רצון מלאה. עם הפתרונות של מדיק סאונד, אף צליל לא צריך לחמוק מכם – גם אתם תוכלו לשוב ולשמוע את כל צלילי החיים סביבכם.
אל תתנו לשמיעה שלכם להמתין. אם הזדהיתם עם מה שתואר כאן ואתם רוצים לבדוק את אפשרויות השיפור – זה הזמן לפעול. התקשרו עוד היום למדיק סאונד בטלפון 077-400-3197 לקביעת בדיקת שמיעה וייעוץ מקצועי ללא התחייבות, או בקרו באתר החברה (medicsound.co.il) לקבלת מידע נוסף. צעד קטן אחד יכול להוביל לשינוי גדול בחיים – מגיע לכם לשמוע ולהישמע בצורה הטובה ביותר!